TYCHE

četvrtak, 08.05.2008.

Braniti neobranjivo - GAY ???!!!

Mislim da nema osobe na kugli zemaljskoj koja nema o tome stav - proGAY / kontraPEDERI ...

To je pojava koja se javlja kao predmet mnogobrojnih vrsta rasprava - to je politicko pitanje prvog reda, religiozno pitanje, socijalno/drustveno pitanje, humanisticko pitanje, o tome mnogo sto ima reci medicinska struka, policija, umjetnost, baba Reza s placa, politicar koji treba glasove, murijas koji osigurava gay parade, skinhead koji mota lanac za provod, mati koja strahuje za sina/kcer, uplasena mlada spodobica koja jednog dana otkrije da gleda na pogresnu stranu i da je drukcija od onog kako je propisano ...

O tome se uvijek krene ponovno pricati u javnosti kad se dogodi neki incident ili kad GAY skupina odluci izaci na ulice ...

Mene je medutim nicim izazvanu i izvan sezone pricanja o "pederima", na pisanje ovog posta ponukao zanimljiv prilog televizijske kuce ABC u emisiji 20/20 koja ide petkom i koju sam gledala prije tjedan dana, o cemu ce kasnije u tekstu biti rijeci.

Osobno, moram priznati da ja GAY pitanje podrazumijevam dijelom gradanskih sloboda, birati seksualnu orjentaciju je svacije neprikosnoveno pravo koje ja uvazavam i postujem.

To nikad nije bio moj osobni ukus, volim sto u kuci imam zdravo musko koje je UVIJEK dobre volje naughty i mislim da to nikad ne bih mijenjala cerek .

Dok god tu nema prisile, osoba nije maloljetna ili smanjene uracunljivosti, neobavijestena na bilo koji drugi nacin ili namamljena na prijevaru - radi covjece sa svojom riticom sto ti volja !!! Tvoja stvar ! Tvoj odabir !

Dok god se mene to ne dotikavlje ! smijeh

Mogla bih dakle svoj osobni stav definirati kao - pro Gay stav.

Moram doduse tu definirati sto mislim pod pojmom ODABIR - to je ne samo odabir kao svjesno, voljno stanje, nego sam upotrijebila pojam odabir u generalnom znacenju, kao sto svi mi radimo svoje odabire takve vrste ispod praga svijesti pocesto - dakle u potpunosti se slazem da "odabirom" u ovom slucaju rukovode daleko slozeniji mehanizmi nego puko odlucivanje izmedu dvije opcije. Svi smo mi uvjetovani nekim unutrasnjim porivima kojima cesto ne mozemo vladati niti zapovijedati - stvar je umijeca koliko ih mozemo smjestiti u drustveno prihvatljive okvire kako ne bismo bili izlozeni kritici, ignoriranju ili odbacivanju. Rijetkima ne smeta strsati, za to treba smoci hrabrosti i pocesto se suprotstaviti okolini - i zato vecina zapravo krije neke svoje afinitete koji se ne podudaraju s opceprihvacenim normativima koje drustvo valorizira kao default.

Postoji jedna vrlo raznolika i sarolika ljestvica gdje su homo i hetero samo dvije krajnje tocke. Imajmo pameti i sluha za raspoznavanje i prihvacanje takvih pojava, na neki nacin - sve je to ljudski.

Moram doduse naglasiti da mi se JAKO ne svida nastup nekih grupa u javnosti, nametanje svog drukcijeg pogleda na svijet prolaznicima ekscentricizmom i vulgarnim pokazivanjem, metodama koje ja ne odobravam, mislim da to kod ljudi koji su a priori protivnici gay filozofije i nacina zivota izaziva jos vecu odbojnost, a kod neopredjeljenih gnusanje. Mislim da bi gay populacija trebala traziti priznavanje svog statusa na malo umjereniji i inteligentniji nacin - ali dobro - ima nas svakavih !

Zanimljivo je promatrati kako ljudi na to reagiraju, neovisno o dobi, stupnju obrazovanja, spolu i socijalnom statusu, promatrati te reakcije ( dok god ne postanu nasilne ) je uvijek bio neiscrpan izvor zabave za mene - dokle idu ljudi zamarajuci se takvim stvarima u danasnjem svijetu koji vapi za tolerancijom, suzivotom svakih razlicitosti i suradnjom na dobrobit svih.

Prije par godina sam imala prigodu biti verbalno napadnuta uz kavicu u firmi kad se poveo razgovor o "pederluku". Ja sam bila jedina stava da ljudima treba dati pravo da budu razliciti i postivati njihovu odluku ma kakva bila. I uopce se nisam dala zbuniti u raspravi. Nisam gay - uopce - i nemam nikog poznatog tko jest. Kolega iz susjedne sluzbe se docim sav zapljuvao, pocrvenio i zile su mu iskocile na vratu koliko se zapjenio pricajuci o toj temi - i to nije bilo prvi put, vec u par navrata se znalo pricati o PEDERIMA i uglavnom je on bio taj koji je otvarao temu, nebitno kakvim povodom, i uvijek reagirao zucno i sa zaprepascujucim ispadima mrznje. No taj put je nadmasio sam sebe - isao je tako daleko da je izjavio da kad bi ustvrdio da mu je sin peder, da bi ga radije ubio nego zivio s tim. Ja sam bila zgranuta - imajte na umu da je rijec o visoko obrazovanoj osobi, deklariranom katoliku, dakle ne nekom primitivcu ( sto je opet dvojbeno i izmice definiciji ). Nakon toga se jos troje ljudi istog ili slicnog profila slozilo s njegovom konstatacijom, s tim sto je kolegica rekla da bi svom sinu onu stvar stavila na panj, ne bi ga bas ubila...

I jedan kolega koji se nije izjasnjavao jer misli da su to budalastine i da je njemu pravo kako god. Znam pouzdano iz druge ( konkretno ) ruke da nije gay. Dakle - sve u uljudenom okruzju bijelih kosulja, kravatica, nedjeljnih misa i VSS pedigre naklapanja - nije bilo niti jednog skinheadsa s obrijanom glavom ili lancom oko zgloba...

Moram se osvrnuti na jos jedan meni cudan detalj - kad se povede razgovor o tome i krene rasprava, oni koji mi kontriraju gotovo uvijek se uhvate intimnih detalja te pojave koji pripadaju jedino u spavacu sobu - meni osobno je pitanje GAY odabira uvijek bilo pitanje mozga, a ne tko kome stavlja. Prljave kupaonicke detalje belj nikad nisam pokusala cak ni zamisliti, to me - MORAM PRIZNATI - malo ispunjava nelagodom kad i slucajno podletim na prizor negdje (dakle niti ja bas nisam imuna na predrasude rolleyes - iako to pokusavam prevazici) - ali uvijek me zateklo kako protivnici GAY pojava uvijek inzistiraju na FIZICKIM detaljima i opisima i s izrazima gadenja dopunjavaju i pojasnjavaju svoj stav. Mene recimo nikad cak nije ni zanimalo KAKO to u praksi moze izgledati - oni cini se znaju svaki detalj !

Ja pricam o jednom, a oni o drugom - ja pricam o gradanskim slobodama i pravu odabira, a oni s druge strane pricaju o tehnikama i anatomiji - cudno ...

Bilo kako bilo, prije jedno tjedan dana gledam zanimljivu emisiju 20/20 i naletim na jedan vrlo zgodan social experiment :



Tu mozete procitati detaljnije - obratite pozornost na to da ima tri stranice.

LINK NA STRANICU

Za one koji ne govore engleski - napravljen je zgodan eksperiment, postavili su gay MUSKI par na klupu u parku gdje su si eto malo gladili rukice i dali poneku pusu. Dakle, nista vulgarno, cisto light paznja.
Revolt prolaznika je bio i vise nego ocit, jedan je prisao i odvalio im da si pronadu " jeb**u sobu ", cak je i murija intervenirala, a onda im je dojavljeno da je to samo eksperiment i da ih ostave na miru, pa su otisli. Nikako nije valjalo.

Na isti takav HETERO par mladih lijepih simpaticnih ljudi se nitko ne bi naravno ni osvrnuo. Iskazivanje malih njeznosti i paznje u javnosti je na neki nacin postalo drustveno prihvatljivo za hetero parove dok god to ne postane previse eksplicitno.

Potom su postavili ZENSKI gay par - to je vecini prolaznika bilo daleko, daleko prihvatljivije, iako je bilo iznimki koje su negodovale, u globalu je reakcija bila daleko pozitivnija nego u prethodnom slucaju. Mnogi su to gledali s odredenom dozom simpatije, cak i odobravanja.

Cure koje se maze su dakle simpaticne, a decki koji se maze gnjusni.

Moram dodati da je rijec o parovima koji su i inace dugogodisnji suputnici i u zivotu, nisu samo glumci.

Ovdje gdje zivim, nerijetko smo vidali decke u paru ili djevojke u paru kako se drze za ruke na ulici, kako kupuju zajedno spizu, kako setaju zagrljeni. Nitko na to ne obraca posebnu pozornost, niti pravi kermes od toga.

Uvazavanje razlicitosti je mjera nase osobne inteligencije i humanosti... Pretjerano je vjerovati da bi se cak i neko civiliziranije drustvo nego nase preko noci moglo rijesiti pojedinaca koji sire netrepeljivost i mrznju bilo kakve vrste, ali najbjednije je kad se takvi okupe u copore i dijele pravdu - milom ili silom, rijecju ili nasiljem - cemu smo ne jednom bili svjedocima.

Ne smatram gay populaciju nikakvom devijantnom pojavom ili bolesnicima, dapace, njihov odabir je njihova osobna stvar sve dok je ne namecu silom nikom drugom, to je dio njihovih ljudskih, osobnih i gradanskih sloboda i osporavanje ikome odabir takve vrste je pokazatelj primitivizma. Meni se moze nesto ne svidati, ali nemam pravo drugom propisivati sto se njemu SMIJE svidati... dok god to nije u suprotnosti sa pravnim i moralnim zakonima - a nemoralno je vrsiti prisilu ili utjecaj na nemocne i osobe koje nisu svjesne, sve ostalo je stvar dogovora dvoje ( ili vise ) naughty ljudi...

Mucno mi je kad s vremena na vrijeme procitam kako je netko namlatio pripadnike gay populacije. Ono sto se tu dogada ima dublje korijene, ne odobravam nasilje nad drukcijosti, ali i ne cudim se takvim pojavama u danasnjem drustvu koje drugima osporava razlicitosti samo zato sto su se rodili drukcijima ( druge nacije, rase, ideologije ili vjeroispovijesti ), a nitko ne moze birati kako ce se roditi - a gdje onda nece doci do osporavanja prava na odabir ! Jedino sto oni koji to rjesavaju sakama ne razumiju bas puno dalje od vlastitog primitivizma.



Bilo kako bilo - kakav je vas stav o tome ?

- 11:56 - Komentari (32) - Isprintaj - #