TYCHE

četvrtak, 22.05.2008.

Parlez-vous français ? ~ I kako to rade Hrvati

Pa da, skoro pa sam i zaboravila ...

Citam tekst kolege blogera Neutrina na portalu Pollitika.com, pa se sjetih jedne prepiske od prije gotovo dva mjeseca.

Islo je to ovako - ponukana nekim osobnim poslicima i navadama otisla sam na stranicu Veleposlanstva Republike Hrvatske u Parizu. Bila sam sigurna da vec znam sve odgovore, ali sam takva osoba da volim radije provjeriti, nego kasnije kolutati ocima. Pogotovo kad je rijec o necem sto nikad prije nisam radila i gdje ne zelim ikakvu nepriliku putem. Otici na stranicu hrvatskog veleposlanstva bi mi bio prvi korak u pripremi.

MVP - Veleposlanstvo RH u Parizu

I tu ostala PAF - NEMA NACINA da dobijete ikakav podatak na hrvatskom ! Sve jezike svijeta mozete govoriti, ali ako ne znate francuski - bad luck - od ove stranice koristi imati necete !

Onda sam isla provjeravati ostala Veleposlanstva RH i naisla na vrlo iscrpne dvojezicne stranice kako je i red. I druge drzave koje imaju veleposlanstva u Republici Hrvatskoj. I nisam uspjela naci drzavu koja ima stranicu svog veleposlanstva SAMO na hrvatskom da bi se dodvorila maticnoj drzavi.

Tu sam se nasla praviti pametna ter sam u naletu inspiracije poslala mail sljedeceg sadrzaja ( a bila sam i ljuta u trenutku, pa sam ga usmjerila ni na kog drugog nego na Vrhovno Bitje u Veleposlanstvu LLLOLLL --- kao da njega boli briga za takve stvari ):

image004

Tekst kako slijedi :

Postovani gospodine veleposlanice Galic

Trenutno zivim u Njemackoj, u Mannheimu, rodena sam i
cijeli zivot do prije dvije godine provela u Osijeku.

Moj boravak u Njemackoj je reguliran preko TESA
(Technical Expert Status Accreditation) statusa,
hrvatska sam drzavljanka udana za americkog
drzavljanina i takoder imam status USA Permanent alien
resident (tzv. Green card)- za sad.

Ono sto je mene konkretno zanimalo danas ujutro jest
da li mogu uci i boraviti u Francuskoj i kakav je
vizni rezim. Prvo sam naravno otisla na vasu stranicu,
sto mi je bilo i logicno nadajuci se da cu potrebne
podatke pronaci tamo. Vasa stranica mi je bila
BESKORISNA.

Sve potrebne informacije sam nasla na MVPEI siteu
http://www.mvpei.hr/MVP.asp?pcpid=13&dmid=82#pocdrz

i to na hrvatskom i engleskom.

Ono zbog cega VAMA saljem ovaj e mail su sljedeca
pitanja :

Zasto takve informacije nema na VASEM siteu dostupne
na HRVATSKOM, zasto je VAS site u cijelosti na
francuskom bez ikakve mogucnosti dobivanja vaznog
podatka na jeziku zemlje koja vas je tamo poslala? Je
li postoje ikakve zakonske zapreke koje vas
ogranicavaju u tom pogledu, pa NE SMIJETE imati
stranicu i na hrvatskom? Zbog koga ste vi tamo poslani
i za koga je vasa stranica? Za Francuze? Mislim, i to
je u redu...

Oprostite na ovakvom tonu i izricaju, ali nisam sebi
mogla doci od cuda i nelagode danas kad sam otvorila
vas site i nisam uspjela naci nista na hrvatskom! Osim
jedne recenice. Doduse, srecom su tamo brojevi
telefona-nisam provjeravala ali se nadam da osoblje
komunicira na hrvatskom u slucaju da nekom tko ne
govori francuski zatreba ikakva usluga Ureda.

Drzim da vas ne bi previse financijski opteretilo
ukoliko biste stranicu uredili dvojezicno, makar iz
ciste pristojnosti i postovanja prema kulturnom i
jezicnom nasljedu zemlje iz koje dolazite, ako vec ne
radi hrvatskih drzavljana.

Lijep pozdrav i ugodan vikend Vam zelim

*** u potpisu moja malenkost imenom i prezimenom ***


Na to sam cak i relativno brzo u roku od par dana dobila odgovor, naravno od nize rangiranog osoblja :

image002

sljedeceg teksta - radim direktni copy/paste pa cete dobiti izgled maila kako sam ga ja dobila ( fontovi )

Poštovana,

primili smo Vaš email upit te Vam zahvaljujemo na primjedbama koje ste iznijeli i koje su nam od posebnog značaja budući nam je, jedan od ciljeva - biti na usluzi hrvatskim državljanima. Za Vašu informaciju, stranica veleposlanstva koja se odnosi na konzularne poslove, je u rekonstrukciji na način da će dio informacija biti na hrvatskom jeziku (informacije koje su potrebne hrvatskim državljanima).

Jednako tako Vas želimo izvijestiti kako Veleposlanstvo RH u Parizu nije nadležno za pitanja boravka hrvatskih državljana u Francuskoj, već su za to nadležne francuske vlasti, kojima se, Vi kao hrvatska državljanka, trebate obratiti u slučaju da namjeravate boraviti u Francuskoj duže od tri mjeseca.

S poštovanjem,

Konzularni odjel Veleposlanstva RH u Parizu
42, rue de Lubeck
75116 Paris
tel. 01.53.70.02.89
fax: 01.53.70.84.85.


I onda sam ja kurtoazno odvratila sljedece :

image006

Tekst kako slijedi :
Postovani

najljepsa Vam hvala na brzom odgovoru i molim Vas da
moj prethodni upit ne shvatite u negativnom tonu i ne
primite osobno. Upit je postavljen, a i ovaj mail
poslan iskljucivo u dobroj vjeri.

Svi smo mi tu "vani" na jos jednom zadatku osim
privatnih i poslovnih obveza - a to je da predstavimo
nasu domovinu onako kako treba ljudima koji ne znaju
puno o njoj.

Medutim u svemu tome - ako sebe same ne postujemo -
kako ce nas drugi postivati???

Danas je web stranica "osobna iskaznica" subjekta
kojeg predstavlja, sramotno je i ponizavajuce da
hrvatski Konzulat ima stranicu samo na francuskom,
stoga me uvelike raduje Vasa obavijest da je nova
stranica koja ce biti dijelom na hrvatskom u izradi.

Ja osobno nisam i nikad nemam problema s dobivanjem
potrebne informacije, hvala vam na obavijesti da se
obratim francuskim vlastima glede uvjeta svog boravka
u Francuskoj, ali nisam Vam zbog toga slala mail,
rijec je samo o mom osobnom zaprepastenju kad sam
vidjela da Vasa stranica izgleda kako izgleda.

Svako dobro Vam zelim,

S postovanjem

*** u potpisu moja malenkost imenom i prezimenom ***


I tako, od tad je proteklo nesto manje od dva mjeseca, ali stranica Veleposlanstva Republike Hrvatske je jos uvijek samo na francuskom - sto nimalo ne sluzi na cast svekolikom osoblju i ljudima koji odlucuju o takvim "beznacajnim" detaljima. Nesto im dugo traje "rekonstrukcija", a sad ce i sezona godisnjih odmora, pa ... prije bih rekla da je posrijedi nebriga i koga uopce zanima s tih velebnih diplomatskih visina i ustolicenih dobrih placica sto nekakvi Hrvati koji se nadu u Francuskoj trebaju?

Ja se jos uvijek pitam - ZA KOGA JE PISANA TA STRANICA? Za Francuze? Boli Francuze ona stvarcica za tu stranicu u globalu i ne mislim da je danomice otvaraju kako bi se obavijestili o Hrvatskoj!
Za Hrvate u Francuskoj koji govore francuski? Ja mislim da bi i takvim Hrvatima bilo draze procitati nesto na svom materinjem jeziku.

Kakvo je vase misljenje o ovome?

POST FESTUM UPDATE :

NESTO SE POKRENULO

- 12:12 - Komentari (25) - Isprintaj - #